sobota, 29 czerwca 2019

Ogniem i Mieczem (krótki opis Nacji)



Tytułem wstępu, chciałbym zauważyć i zarazem docenić niezwykłą dokładność autorów gry, do odwzorowania historycznego poszczególnych nacji. Tu nic nie jest przypadkiem a poszczególne zasady opierane są na podstawie faktów historycznych.

Armie można podzielić na (patrząc głównie z perspektywy podjazdu):
skupiając się na mechanice.

Zachodnie :

Szwedzi
Wysoka dyscyplina, walka formacjami , dobre dowodzenie, łatwiejsze porządkowanie strat, występowanie wszystkich formacji (kawaleria piechota altyleria)
Jednak:
mało mobilni, mało liczni 

Święte Cesarstwo Rzymskie (czyli późniejsza Austria) 
Dosyć podobni do szwedów jednak ukierunkowani albo na piechotę albo na kawalerie. Potencjalnie niby słabsi. Ale maja dostęp do lekkiej kawalerii, albo do dużej ilości pancernych kirasjerów - czyli tacy wyspecjalizowani Szwedzi
Jednak:
znów mało mobilni (chyba że pojawiają się chorwaci) i mało liczni

Dania i Norwiegia
Zachodni styl walki ale o dużo mniejszej dyscypolinie, małych oddziałach, walczących często w stylu partyzanckim. Armia nastawiona bardziej na defensywne działanie niż walkę w otwartym polu.

Brandbeburgia
Absolutny mix Szwecji z Dania - czyli zdyscyplinowanej jazdy z mało zdyscyplinowanej piechoty.

Armie Wschodnie:

Moskwa
Słabo zdyscyplinowana liczna armia, na zasadzie "u nas ludu mnoga"
Niskie dowodzenie, słabe wyposażenie, w niczym nie są dobrzy a nawet często słabi, z pewnymi drobnymi wyjątkami.
Jednak:
nadrabiaja liczebnościa oraz dostepem do prawie kazdej formacji - istny cyrk

Kozacy
Może piechoty i tabory:
Bardzo oryginalna armia, gdzie o jeździe zapomniano za to piechota sieje postrach.
Jeśli o szwecji powiemy ze jest wolna to tutaj mamy żłówia. Ale niezwykle upartego :)

Tatarzy
Jeśli w szkole uznawali Cie za cwaniaka, który potrafi przekabacić każdego tatarzy są dla Ciebie :P
A poważniej armie zwodów i uników, wygrywająca na zasadzie tysiąca cięć.
Przebiegli i upierdliwi.

Turcja:
Jeśli lubisz rozwiązania wprost, na zasadzie kopia w dłoń i za allacha!
To to jest to:)
Słabo zdyscyplinowani ale:
Liczni, z dużą ilością ofensywnej jazdy, która liczy na pierwsze uderzenie lub walce w przewadze.

Siedmiogród
To taka armia jakby częściowo z poprzedniej epoki:
Las Kopiijników jadących w iście rycerskim stylu na wroga, lubiący nie do końca rycerskie zagrywki.
Taka partyzantka, która jak tylko poczuje szanse nadziewa wrogów na kopie.
Jak na Transywlanie przystało: Zasadzka, atak nocny to ich klimaty.

RON - Rzeczpospolita Obojgu Narodów
A w tym całym bajzlu jesteśmy My:

Wprowadzono podział na:

Koronę
Trzon sił RON, szarżujący z ułańską fantazja na wroga. Szybka dynamiczna armia idąca najchętniej w zwarcie ale na własnych warunkach:
Mniej liczna niż turcy ale lepiej zdyscyplinowani - wszystko praktycznie doborowa kawaleria.

Litwa
Uboższa kuzynka Korony. Za to mająca w szeregach tez inne formacje takie jak choćby rajtaria. Chyba najbardziej różnorodna armia.
Taka kochanka która w niczym nie jest doskonała ale zna wszelkie techniki :)

Gdańsk i Kurlandia
Choć armie niby się różnią postanowiłem scalić ich opis. To taka zachodnia wersja Polski. Mniej zdyscyplinowana o różnych brakach ale bardzo oryginalna i bazująca na przewadze wynikającej z przewag bycia słabszym - armie dla prawdziwych hardcorowców.


To tak po krótce.
Dodam tylko, że w każdej armii znajdziemy różnorodne rozwiązania i każdym da się wygrać. Wymaga to tylko pomysłu i często zupełnie innego stylu gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz